Від жовтня цього року наш Польський ліцей бере участь у великому освітньому проекті “ABC polskiej klasy” від Fundacja Wolność i Demokracja (Варшава) у співпраці з Instytut Rozwoju Języka Polskiego. Це надзвичайно крута можливість розвивати польську мову в Україні, зокрема у нашому місті, поглиблювати знання з польської культури та історії Польщі. Основним елементом проекту є конкурс для учнів “SPOTKANIE Z KOPERNIKIEM”. Він полягає на тому, аби у будь-який творчий спосіб поширювати інформацію про польських науковців, відкривачів, від Миколая Коперника до наших днів. Наші ліцеїсти вже мають ідеї, як це зробити! Надзвичайно важливим елементом проекту є вдосконалення навчального простору у ліцеї. Адміністрація закладу і керівництво активно долучилися до реконструкції кабінету з польської мови, і вже триває ремонт. Учні-переможці проекту матимуть можливість поїхати до Варшави на кілька днів і пізнати Польщу зблизька, надихнутися на глибоке вивчення мови і культури. Надзвичайно вдячні польським організаторам!
В другій половині листопада учні Польськоголіцею провели два заходи в рамках польського освітнього проекту „ABC polskiej klasy – Spotkanie z Kopernikiem. Wynalazcy i odkrywcy” (Абетка польського класу – Зустріч з Коперніком. Винахідники і першовідкривачі). Пройшовши кілька майстер-класів і організаційно-методичних зустрічей щодо участі та організації цього проекту у Вінниці, учителька польської мови Вікторія Коновалова разом з директором Галиною Загородньою опікувалися цим конкурсом від початку і до завершення. Скеровувати було не складно, адже учні творчо і натхненно долучилися до його створення. Спершу відбулася міні-лекція старших учнів для молодших, зокрема, для учнів 5 класу, які щойно почали вивчення польської мови. Кому була присвячена лекція? – Польському астроному і математику Миколаю Коперніку та його винаходу – геліоцентричній космічній системі. До дітей завітав сам Копернік, розповів коротко про себе, а далі учениці 8-9 класу розповіли більше. Це посприяло вивченню нових слів, пов’язаних з космосом, розвинуло мовленнєві можливості старшокласників. Дівчата провели конкурс про вченого, діти виграли смачні призи, чим були надзвичайно втішені! Навіть зараз можна переглянути інформаційний плакат, виконаний руками самих учнів про Миколая Коперніка, про його однодумців. Як думаєте, який зв’язок мають такі українці як Юрій Дрогобич і Григорій Сковорода з Миколаєм Коперніком? У першого польський астроном навчався у Ягелонського університеті (Краків), а другий – опирався на його філософські погляди у формуванні власних філософських ідей. Неймовірно цікаві факти! Завдяки Фундації Свобода і Демократія, а також Інституту розвитку польської мови ім.. святого Максиміліяна Марії Кольбе з Варшави, вінницькі учні мали можливість доторкнутися до світу польської науки і відомих постатей від 14 століття. Саме ці польські установи підтримали фінансово наш ліцей, а також навчальними матеріалами. Це неоціненний скарб, адже в Україні такого не знайдеш. На уроках польської мови учителі активно використовують навчальні матеріали та ігри, отримані у Варшаві для вдосконалення освітнього простору в Польському Ліцеї. Другий захід – це був квест про інших польських винахідників і дослідників, зокрема,ю з ХХ століття. Діти самостійно обрали чотирьох, які їх зацікавили: Кароль Ольшевський, Генрик Магнускі, Ян Щепаник, Яцек Карпінський і Юзеф Хофман. Діти підійшли до конкурсу вторчо: були завдання на складання пазлу із фото винахідників, але спочатку треба було зібрати частини, відповівши правильно на питання; також треба було розв!язати кросворд; ще треба було відайти серед різних відповідей правильні або ж поєднати частини відповідей. На останній точці квесту завдання було підсумкове на уважність і на пізнавання Польщі, на знайомство з польськими воєводствами. Який вчений – винахідник народився у Мазовецькому, Західно-Поморському чи Малопольському? На це питання відповісти можуть діти Квест створв умови для тренування польської мови, зближення з іншими учнями. Головною освітньою метою було вивчення обраних постатей польських вчених, їх відкриттів та підвищення мовних компетенцій учнів Польського ліцею. Здається, нам вдалося осягнути цю мету. Особливо хочеться подякувати також адміністрації Польського ліцею – Анатолію Драбовському, який активно і сумлінно доєднався до створення навчального простору у ліцею, зокрема до ремонту кабінету польської мови. Усе було зроблено від підлоги до стелі, тобто вкладено серце і душу, а також великі кошти Головне, що учні відчули на собі те чудове відчуття комфорту під час вивчення польської мови, культури та історії.